ترابیان با دستور چه کسی با رئیس فدراسیون امارات مذاکره کرد؟
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
ترابیان با دستور چه کسی با رئیس فدراسیون امارات مذاکره کرد؟
امارات بازی دوستانه برهم می‌زند، فدراسیون ایران از ریاست یک اماراتی بر آسیا حمایت می‌کند!

اواخر فروردين ماه بود که قرار شد تيم ملي ايران با سفر به امارات يك بازي دوستانه با تيم ملي اين كشور برگزار كند. در حالي كه كارلوس كی‌روش و همكارانش تيم ملي را آماده برگزاري اين بازي دوستانه كرده بودند، يوسف سركال سرپرست فدراسيون فوتبال امارات با ارسال نامه‌اي به علي كفاشيان، رسما اعلام كرد به دليل سفر دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران به جزيره ایرانی ابوموسي، این بازی دوستانه به صورت یکجانبه از سوی تیم ملی امارات لغو می شود.

به گزارش رجانیوز،لغو يكطرفه بازي دوستانه از سوي اماراتي‌ها آن هم در شرايطي كه بازي در تقويم فيفا ثبت شده بود، براي مديران فدراسيون و اعضاي تيم ملي اتفاقي كاملا غير منتظره بود. به دنبال اين اتفاقات علي كفاشيان و مديران فدراسيون فوتبال در مصاحبه‌هاي مختلف خود اين حركت فدراسيون فوتبال امارات را عملي غير اخلاقي و نادرست قلمداد و از برخورد حقوقي با فدراسيون فوتبال امارات خبر دادند.

طبق گفته‌هاي  علي كفاشيان كه همه او را به‌عنوان نفر اول فوتبال ايران مي‌شناسند، بعد از اتفاقات اخير قرار شد رابطه فوتبال ايران با امارات مثل گذشته رابطه كاري نزديكي با هم نداشته باشند. رييس فدراسيون فوتبال در مصاحبه‌اي كه در تاريخ 25 فروردين ماه 1391 با خبرگزاري مهر انجام داد، رسما تاكيد كرده بود «فدراسيون فوتبال امارات كه رابطه خوبي با فدراسيون ايران دارد تحت فشار مسائل سياسي قرار داشت و به خاطر فشار از بالا مجبور شد اين تصميم را بگيرد.

اين در حالي است كه ما هم به‌ عنوان فدراسيون فوتبال كه جزيي از سرزمين پرافتخار ايران هستيم از مالكيت جزيره ابوموسي توسط ايران دفاع مي‌كنيم و اعتقاد داريم حرف اماراتي‌ها بي‌اساس است. با تصميمي كه اماراتي‌ها گرفته‌اند ديگر نمي‌خواهيم با آنها بازي كنيم. قطعا اين تصميم آنها در روابط آينده فوتبال دو كشور نيز تاثيرگذار خواهد بود. بازي كردن با ايران به نفع امارات است و آنها اقدام خلاف قانون و مقررات را انجام دادند...»

مديران فدراسيون فوتبال حتي در مصاحبه‌هاي خود اعلام كرده بودند كه از امارات به فيفا شكايت خواهند كرد تا برخورد محكمي با آنها صورت بگيرد. در شرايطي كه در طول يك ماه گذشته مديران فدراسيون فوتبال خبري در رابطه با جزييات شكايت خود از فدراسيون فوتبال امارات به اهالي فوتبال نداده بودند، دوشنبه گذشته درست 45 روز بعد از مصاحبه كفاشيان كه رسما اعلام كرده بود رابطه فوتبال ايران و امارات قطع خواهد شد، عباس ترابيان در جريان حضور خود در شهر دبي با يوسف سركال سرپرست فدراسيون امارات جلسه مفصلي برگزار كردند.

نكته جالب توجه اينجا است كه بعد از برگزاري اين نشست عباس ترابيان در مصاحبه رسمي با خبرگزاري‌هاي مختلف تاكيد كرده بود: «امروز دوشنبه به همراه آقاي هوشنگ مقدس ملاقات خوبي با «يوسف سركال»، رييس فدراسيون فوتبال امارات و نايب رييس كميته ملي المپيك اين كشور داشتيم. در اين جلسه پيرامون مسائل مختلفي كه مورد علاقه فدراسيون‌هاي دو كشور است بحث و گفت‌وگو كرديم كه اميدوارم نتايج خوبي را به دنبال داشته باشد. يوسف سركال يكي از كانديداهاي اصلي رياست كنفدراسيون فوتبال آسياست، به همين خاطر من در جلسه امروز از طرف فدراسيون فوتبال براي حمايت از ايشان اعلام آمادگي كردم.

از آنجايي كه كشور امارات به مانند ايران مسلمان است و در اين كشور ايراني‌هاي زيادي داريم و از سوي ديگر شخصا سركال كارنامه موفقي در فوتبال امارات و آسيا داشته است، اين اميدواري وجود دارد كه با انتخابش به‌عنوان رييس AFC ديگر حقوق ايران پايمال نشود.»

رييس كميته فوتسال ايران همچنين در بخش ديگري از مصاحبه خود گفته بود: «در نشست با رييس فدراسيون فوتبال امارات از آمادگي كميته فوتسال براي كمك به توسعه اين رشته ورزشي در كشور امارات ياد كرده و عنوان كردم آمادگي گسترش ارتباط با اين فدراسيون را داريم.»

عباس ترابيان در شرايطي به ملاقات سرپرست فدراسيون فوتبال امارات رفت كه طبق اعلام رسمي علي كفاشيان قرار بود تمام روابط فوتبال ايران با امارات قطع شود، ضمن اينكه فدراسيون فوتبال خبر از شكايت از امارات به فيفا را داده بود. حالا سوال اينجا است كه اگر طبق حرف كفاشيان به دليل حمايت از منافع ملي، رابطه فوتبال ايران با امارات قطع شده است، عباس ترابيان كه به‌عنوان نماينده فدراسيون فوتبال ايران با تيم ملي فوتسال به دبي رفته، به چه دليل با سرپرست فدراسيون فوتبال امارات كه بارها و بارها عليه فوتبال ايران موضع‌گيري كرده است ديدار داشته؟

اگر قرار است رابطه ايران وامارات در فوتبال به خاطر حمايت از منافع ملي قطع شود، ترابيان به چه دلايلي و با دستور كدام يك از مديران فدراسيون فوتبال به يوسف سركال قول داده كه كميته فوتسال فدراسيون فوتبال ايران تمام تلاش خود را مي‌كند تا اين رشته در امارات توسعه پيدا كند؟ مگر قرار نبود تمام روابط فوتبال ايران و امارات قطع شود؟


نبي در خصوص جلسات اخير كنگره فيفا راجع به انتخابات رييس كنفدراسيون آسيا به سايت فدراسيون فوتبال گفت: «با توجه به اينكه پرونده بن همام در دادگاه CAS در سوييس مطرح و مفتوح است، قاعدتا تا تعيين تكليف اين پرونده، كنفدراسيون فوتبال آسيا انتخابات رياست‌ AFC را برگزار نخواهد كرد و جي لانگ به‌عنوان رييس به مسووليت خود ادامه مي‌دهد و شرايط انتخابات هنوز از سوي فيفا و‌ AFC اعلام نشده و كانديداهايي كه در رسانه‌ها مطرح هستند گمانه‌زني رسانه‌هاي مختلف است و فعلا انتخاباتي در AFC در كار نيست و فدراسيون فوتبال ايران به هيچ عنوان از هيچ فردي حمايت نخواهد كرد و شايدفدراسيون فوتبال كشورمان در اين پست كانديدا معرفي كند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها