توجیه افکار عمومی آمریکا برای حمله به ایران
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

وقتی نظرسنجی مردم را فریب می‌دهد؛
در این نظرسنجی در مورد حمله نظامی آمریکا به ایران، با فرض مسلم بودن "برنامه سلاح‌هاي هسته‌اي ايران"، نتیجه گرفته که نیمی از مردم آمریکا از مقابله نظامی با ایران استقبال می‌کنند.
به گزارش وبلاگ مهدي موعود به نقل از مشرق، در تازه‌ترین نظرسنجی به عمل ‌آمده از سوی دانشگاه کوینی‌پایک آمریکا، این دانشگاه مدعی شده است که نیمی از مردم این کشور خواهان مقابله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران هستند.

در بيانيه مطبوعاتي نتايج نظرسنجی ملي این دانشگاه آمده است که رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند تحریم‌های ایران موثر نیست و 50 درصد آنها می‌گویند كه در صورت موثر نبودن تحریم‌ها به ايران حمله كنيد. اما بررسي سوالات اين نظرسنجي به طرز عجيبي حاكي از مغرضانه بودن سوالات و عدم بيان حقايق در آنها از سوی پرسشگران است. به سوالات زير نگاه كنيد:

43. اخبار مربوط به تلاش‌های ایران برای تولید سلاح‌های هسته‌ای را چگونه دنبال می‌کنید؟ شما می‌توانید با عبارات "بسیار نزدیک"، "تا حدودی از نزدیک"، "نه خیلی نزدیک"، و یا "اصلاً دنبال نمي‌كنيد"، پاسخ خود دهید.

44. آیا تلاش‌های ایران برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای را یک تهدید بسیار جدی، تا حدي جدي یا نه بسيار جدي برای امنیت ملی ایالات متحده به حساب می‌آورید، و یا اصلاً تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب نمی‌کنید؟

45. سیاست تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده و متحدان آن علیه ایران در جلوگیری از توسعه سلاح هسته‌ای از سوی ايران تا چه حدي موثر بوده است؟ بسیار موثر، تا حدودی موثر، خیلی موثر نبوده و یا اصلاً موثر نبوده است؟

46. به نظر شما آیا ایالات متحده باید از اقدام نظامی برای جلوگیری از توسعه سلاح هسته‌ای از سوی ايران استفاده نمايد یا نه؟

47. (در صورت منفي بودن پاسخ شما به سوال 46) در صورت عدم توانايي تحریم‌های اقتصادی در متوقف کردن برنامه سلاح‌های هسته‌ای ایران، به نظر شما آيا ایالات متحده باید از اقدام نظامی برای جلوگیری از توسعه سلاح هسته‌ای از سوی ايران استفاده نمايد یا نه؟

48. اگر اسرائیل برای متوقف کردن برنامه سلاح‌های هسته‌ای ايران به اين کشور حمله نمايد، به نظر شما ایالات متحده بايد از اقدام نظامی اسرائیل: حمايت نمايد، مخالفت نمايد و يا بي‌طرف بماند؟

آيا دانشگاه كويني پايك اطلاعاتي مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در دست دارد كه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آن بي‌اطلاع است و یا در کل نظرسنجی بر اين مبناست كه ایران داراي برنامه سلاح‌های هسته‌ای است. در اوایل ماه جاري، یک مقام ارشد دولت اوباما به نشنال ژورنال گفته بود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعايي در خصوص از سرگيري برنامه سلاح‌های هسته‌ای از سوی ايران و يا چگونگی پیشرفت واقعي برنامه‌های آن ندارد.»

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "نگرانی‌های جدی" درباره برنامه هسته‌ای ایران را در بر داشته، اما در اين گزارش از سرگيري برنامه تسليحات هسته‌ای تهران كه از سال 2003 متوقف شده بود، با صراحت ذكر نشده است.

در حالی که یافته‌های دانشگاه كويني پايك مبني بر اين که "در صورت شكست تحریم‌ها، 50 درصد از رای دهندگان ایالات متحده از اقدام نظامی پشتیبانی می‌کنند"، مخشوش به نظر می‌رسد، پرسشگران با ارائه شواهد قطعي مبني بر اين كه ايران داراي برنامه هسته‌ای است و يا حمله نظامي برای از بين بردن برنامه تسليحات هسته‌ای ايران می‌تواند موثر باشد، به طور جدی پاسخ دهندگان را گمراه کرده‌اند. در واقع، چنین اظهارات و يا اعلام نتايج اين گونه نظرسنجی‌ها، ضمن گزارشات اطلاعاتي پيچيده در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نتایج بسیار مخاطره‌آمیز حمله هوايي رژیم صهیونیستی و یا ایالات متحده، آراء عمومي آمریکا را نسبت به حمله نظامي پيشگيرانه به ايران متمایل‌تر می‌نماید.

زماني كه از "داگلاس شوارتز"، مدیر نظرسنجی دانشگاه كويني پايك در مورد سوالات و روش تحقیق اين نظرسنجي سوال شد، وي از پاسخ دادن امتناع نمود و تنها اظهار داشت :«موسسه نظرسنجی دانشگاه كويني پايك بر صحت نتايج و سوالات تاكيد می‌نماید.»
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها